Jumaat, 26 Jun 2009

ANEKA PAKAIAN PANCARAGAM SELURUH DUNIA




1. ketika gabungan pancaragam pdrm dengan pancaragam luar negara di jerman 2007 dahulu saya melihat, pakaian pancaragam pdrm kita adalah diantara pakaian yang tercantik dan terunik sehinggakan ramai dari rakan2 pancaragam dari luar negara yang suka bergambar bersama dan ada darinya yang meminta agar pakaian atau aksesori pakaian tersebut dijadikan cenderahati kepada mereka.

2. mendengar yang demikian membuatkan kami berasa bangga dan menghargai budaya berpakaian kita yang tersendiri dan cantik itu. pakaian yang kami gunakan pada waktu itu adalah dipanggil 'PAKAIAN ISTIADAT NO.1' atau 'NUMBER ONE DRESS'

3. namun apakan daya, permintaan mereka itu tidak dapat ditunaikan memandangkan peraturan pasukan pdrm melarang kami untuk menjadikan mana2 pakaian pasukan sebagai barang cenderahati atau sewenang-wenangnya diberi dan dipakaikan kepada mana2 individu yang tidak mempunyai authority keatas pakaian tersebut.

4. lagipun kami sendiri pada ketika itu hanya dibekalkan dengan cuma satu set pakaian istiadat no. 1 itu. jika di cenderahatikan kepada mereka, kami nak pakai apa untuk persembahan yang akan datang? hehe..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan